متدهای بازاریابی جدید چیست؟
نوشته شده توسط : ساحل

متدهای بازاریابی جدید در واقع همان متدهای کهنه است که برطبق خواست، دربایستن و فرهنگ جوامع تغییر کرده و به اصطلاح بروزرسانی شده است. به راستی این متدها همان تجربیاتی است که یک بازاریاب در حین بازاریابی به دست می آورد.

یک بازاریاب در هیچ مدرسه یا دانشگاهی نمی تواند این متدهای بازاریابی را بطور کامل بیاموزد و این خویش فرد است که طی آزمون خطا و اشتباه در می یابد، بهترین نوع بازاریابی که با شغل و پیشه وی فراخور دارد، کدام است.
در متدهای بازاریابی جدید به فروش و فروشنده و اثر بخشی فروشنده در فروش کالا اهمیت زیادی دیتا می شود. ما در این جا به بررسی وضعیت اثر بخشی یک فروشنده چیره دست در بالا بردن فروش کالای یک شرکت خواهیم پرداخت و متدهای جدیدی را برای بازاریابی پیش روی شما قرار خواهیم داد.

تفاوت های یک فروشنده حرفه ای با یک فروشنده غیر پیشه ای
بین یک فروشنده چیره دست و یک فروشنده غیرحرفه ای تفاوت زیادی هستی دارد. در اثناء فروش، یک فروشنده حرفه ای به احتیاج کمپانی یا شخص خریدار اهمیت زیادی می دهد و آن کمپانی را قانع می کند که این فرآورده حتماً باره نیاز سازمان وی می باشد که در این حالت هر دو سوی معامله سود می کنند، که البته این فرمایش احتیاج به کسب فرهنگ شخصیت شناسی دارد.
برخلاف یک فروشنده غیر چیره دست که بدون در نظر اخذ احتیاج مشتری تنها به ذکر خاصیت های فرآورده خود می پردازد.

از اشتباهات رایج فروشندگان غیرحرفه ای، این است که گمان می کنند زمانی را که صرف فروش یک فرآورده ارزان قیمت می کنند، باید کمتر از زمانی باشد که برای فروش یک فرآورده گران قیمت صرف می کنند؛ در حالی که باید بدانند برای همگی مشتریان شان حتی جزئی ترین آن ها ارزش قائل باشند.

یک فروشنده چیره دست می داند که باید در مقام پشتیبانی از مشتری ظاهر شود تا خریدار بتواند به او اعتماد نماید و به چشم یک مزاحم به او نگاه نکند. بنابراین برای اینکه یک فروشنده پیشه باشید، هرگز سعی نکنید الی یک فرآورده را به مشتری خود بقبولانید، بلکه کوشش کنید دربایستن او را شناخته و متناسب با احتیاج وی به او فرآورده توصیه کنید.

جملات نقش تعیین کنندگی در برقراری بستگی دارند. جملات شکیل و بامحتوا به شغل ببرید و بدانید یک اشتباه کوچک زیان بزرگی به دنبال دارد. برای همگی مشتریانتان سررسید کافی صرف کنید و آن ها را لغایت می توانید پای میز مذاکره نگه دارید و مثل فروشندگان غیر حرفه ای مکالمه را به یک جلسه خلاصه نکنید، بلکه با آن ها مخصوصاً اگر شرکت یا سازمانی باشند، پیمان ملاقات حضوری بگذارید که در غیر این صورت ممکن است مشتریان خود را به راحتی از دست بدهید.

برای کسب و کار خود مرز فروشنده ای را انتخاب نمایید که به همگی سرنوشت های شغل اخطار داشته باشد و در هنگام سؤال و پذیرش های مکرر، اطلاعات و اخطار کامل را در پسندیدن مشتریان بگذارد. یک فروشنده چیره دست توانا است، خریدار را برای خرید مجدد دلگرمی نماید و از یک مشتری معمولی یک مشتری دائمی بسازد. او به راحتی می تواند سوالاتی که شدنی است مشتری در ذهن بگذراند را حدس زده و با رغبت و میل در توضیحات خویش آن ها را بگنجاند.

بازاریابی دیجیتال_انواع بازاریابی

برای  دریافت مشاوره رایگان با آژانس دیجیتال مارکتینگ آوش تک در ارتباط باشید.
متدهای بازاریابی

فروشگاه یا وب سایت خود را بر روی کاغذ های کوچکی به صورت آگهی، تبلیغ نمایید و از دیگران بخواهید آن ها را ببینند و نظر خویش را در باره آنها بگویند، کارت های ویزیت کوچک ولی با قدرت بالا مانند یک کارت دعوت عمل می کند که اگر آن را به هرکس بدهید، گویی از او دعوت کرده اید لغایت به فروشگاه شما برای خرید بیاید. در ضمن می توانید ابتکار عمل داشته حتی بخشی از آن را بین کارمندان خود تقسیم کنید الی آن ها نیز در این فرمایش با شما همکاری نمایند و آن کارت های ویزیت را در هر کجا که می روند بهره‌گیری کنند.
انتخاب یک شیوه برای بازاریابی مسلماً شغل بسیار اشتباهی است روش های مختلف را کاربرد کنید و از مشتریان خویش بازخورد بگیرید و عقیده آن ها را جویا شوید لغایت بتوانید روش مناسب تبلیغات برای سوداگری خویش را برگزینید.
همیشه به مشتریان کهنه خود پای بند باشید با گسیل داشتن پیام یا ایمیل یا کارت های شادباش- شاباش از اینکه شما را گزینش کرده اند سپاسگزاری نمایید و با دادن قول هایی چون تخفیف های گزیده تر آن ها را تشویق به خرید دوباره نمایید.
برای تبلیغات خود زمان و محیط‌ خاص قائل نباشید. حتی در یک نامه و پست الکترونیکی ساده فرصت را غنیمت بدانید و دست از تبلیغات گردآور خود برندارید، برای کاهش خرج های تبلیغات خویش می توانید به تعقیب شرکتی بگردید که با سوداگری شما هم سو باشد. بعد در پرداخت خرج ها مشارکتی عمل کنید لغایت خرج های شما تفریق پیدا کند.
با مشتریان خویش طوری برخورد نمایید که کسان دریافتن صمّیمیّت بیشتری با سازمان شما نمایند و رابطه ای دوستانه با شما داشته باشند، خدمات اضافه و هرچند کوچک را به مشتریانتان در کناره خدمات اصلی ارائه نمایید الی در خاطر آن ها باقی بمانید.
صداقت در فروش و اجتناب از هرگونه تقلّب در کار، شما را در پیشبرد اهدافتان مدد می کند. برگزیدن بها مناسب و متناسب با خدمتی که ارائه می نمایید، شما را یک کمپانی پایبند به اصول اخلاقی در وسط مشتریانتان معرفی می کند و اگر زمانی اقدام به بالا بردن بها محصولات خویش نمودید، باید مشتری بالا رفتن کیفیت را در محصولات شما مشاهده نماید که این روش خویش بهترین بازاریابی محسوب می شود.
توجه بیش از اندازه به رقیبانتان شما را از بررسی به امور سازمانتان مفتوح می دارد. خوب است که هر از گاهی به فعالیت های رقیبانتان نیمه نگاهی بیندازید امّا اینکه تمام تمرکز خویش را به آن معطوف نمایید، کار اشتباهی است.





:: بازدید از این مطلب : 42
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 17 اسفند 1398 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: